Întregul adevăr despre pâine – Te îngrașă? londonek.net

Are o semnificație religioasă și liturgică, mai ales pentru catolici. Este un simbol al prosperității și prosperității. Este subiectul multor opere de artă. Pâinea este hrana omului de cel puțin 10.000 de ani!

Unii dintre noi își amintesc încă din copilărie de mirosul de pâine peste tot pe străzi, întrucât aproape peste tot erau brutării sau magazine de cartier care vindeau pâine proaspătă. Nimic, literalmente nimic, are un gust la fel de bun ca o felie de pâine proaspătă cu o crustă de unt crocantă delicioasă. Pentru multe mamici, o felie de paine cu unt este o mantuire atunci cand cresc mancatori de mancare, pentru ca aproape toti copiii iubesc painea.

Nu renunța complet la pâinea ta!

Pâinea, pe lângă gustul ei neobișnuit, are și valori nutritive necesare funcționării creierului nostru, în special a creierului copiilor. Potrivit nutriționiștilor, produsele din cereale – inclusiv pâinea – sunt o sursă bogată de vitamine B: B1, B2, PP, precum și vitamina E. Cu cât se folosește mai multă făină la producerea pâinii, cu atât conține mai multe vitamine.

In painea usoara gasim doar 20-30% din vitamine fata de cerealele integrale din care este facuta. În plus, în pâinea neagră găsim fier, cupru, zinc, magneziu și mangan. Faina integrala, de preferinta faina integrala, contine 1,8% minerale in masa intreaga, si 0,5% in faina usoara.

Cerealele conțin proteine ​​ușor digerabile, în plus, în procesul de coacere a pâinii, sunt adesea îmbogățite cu lapte sau proteine ​​din zer. Ca urmare, pâinea devine o sursă foarte bună de proteine, cele mai bune pentru digestie sunt ovăzul, secara, porumbul și grâul.

Îți pasă de font? Alegeți un tip de pâine mai închis, cum ar fi pâinea Graham. (Foto: Getty Images)

Deși pâinea de grâu are mai multe proteine ​​în compoziția sa, proteina din pâinea de secară este mai ușor de digerat de către oameni. În medie, pâinea conține de la 4 la 10-15% proteine, ceea ce, la rândul său, vă permite să îndepliniți până la 20-35% din necesarul zilnic de proteine ​​din dietă. În plus, pâinea îmbogățită cu cereale vă permite să vă completați dieta zilnică cu acizi grași și minerale. Nucile, tărâțele, cerealele – inclusiv semințele de in – și fibrele îmbunătățesc tranzitul intestinal, afectând sănătatea intestinală, nivelul zahărului și menținerea greutății.

READ  Poziția pădurilor de stat pe atelierul „Raport” pentru toate ființele - pădurile de stat

Producția de pâine este printre cele mai mari din lume, iar polonezul obișnuit mănâncă aproximativ 50 kg de pâine pe an, deși în ziua de azi mulți oameni în direcția preocupării pentru greutatea lor sau pentru un stil de viață sănătos renunță la pâine în meniul lor zilnic. Teama de a consuma prea mulți carbohidrați sau de a afecta sănătatea fortifianților sau a conservanților – adăugați artificial în pâine pentru a-i crește gustul și durabilitatea – duce la decizia de a respinge din meniul zilnic această componentă importantă a dietei noastre.

Când se poate îngrășa pâinea?

Nu se poate spune definitiv că pâinea este un aliment de îngrășare sau nu. Totul depinde de cantitatea și timpul de consum, de sănătatea și metabolismul celui care îl mănâncă. Prin urmare, se poate lua în considerare dacă pâinea îngrașă pentru o anumită persoană și nu dintr-o perspectivă globală.

Pâinea este un aliment care furnizează în primul rând carbohidrați. Acesta este motivul principal pentru care consumul de multă pâine favorizează creșterea în greutate. O cantitate mare de carbohidrați din dietă contribuie la creșterea nivelului de glucoză din sânge, la creșterea secreției de insulină și la scăderea sensibilității celulelor la insulină.

Pâinea ușoară are mai puține fibre și un indice glicemic mai mare (IG = 70-95) decât pâinea neagră (IG = 50). De aceea, painea neagra este recomandata pentru controlul greutatii si o sanatate mai buna.

De asemenea, trebuie menționat că la 100 de grame de pâine crocantă, care este considerată „dietă”, are nu mai puține calorii decât pâinea obișnuită. Prin urmare, atunci când slăbiți, nu trebuie să mâncați cantități mari din ea.

READ  KIK a intrat într-o grădină de retail dezvoltată de o companie poloneză în România

Cu siguranță, pâinea poate fi o sursă de obezitate pentru persoanele cu metabolism slab al carbohidraților, rezistență la insulină și diabet de tip 2. Este deosebit de nedorit să mănânci pâine la micul dejun, deoarece dimineața, imediat după trezire, răspunsul la insulină este cel mai mare.

Desigur, pâinea consumată des și în cantități mari, de exemplu într-o dietă tipic poloneză, la micul dejun, prânz și cină, va duce la creșterea în greutate. Orice produs carbohidrat (paste, terci, orez, cartofi, dulciuri) va face la fel.

Te poți sătura cu aceste sandvișuri! (Foto: Getty Images)

Ce ar trebui să fie pâinea bună?

Cu toate acestea, pâinea nu este egală cu pâinea. În marea reclamei și a multiplicității de tipuri oferite de brutării și supermarketuri, uneori este dificil să știi ce fel de pâine să alegi. Deci, care sunt beneficiile pâinii bune?

  • Pâinea bună se saturează rapid și vă face să vă simțiți sătul pentru o lungă perioadă de timp. Adesea, o felie sau două sunt suficiente pentru a ne satisface nevoile energetice timp de cel puțin 4 ore.
  • Pâinea bună se apără prin aroma sa, fără amplificatori suplimentari.
  • Pâinea bună își păstrează prospețimea fără a adăuga conservanți.
  • Din drojdie se prepară pâinea bună, a cărei fermentare crește valoarea nutritivă a pâinii și o îmbogățește cu mineralele și vitaminele de care avem nevoie.
  • Pâinea bună este întotdeauna pregătită cu făină și inimă bună.
  • Pâinea bună trebuie gătită înainte de a o introduce la cuptor pentru a o menține umedă și proaspătă mai mult timp.

Coacerea pâinii acasă a devenit din ce în ce mai populară de mult timp. Pe YouTube, diverse bloguri, profiluri de Facebook și Instagram, găsești rețete de la iubitorii de panificație acasă. Vei afla dacă o anumită pâine este bună pentru tine și dacă are gust bun pentru tine făcând-o singur.

Problema este că prepararea pâinii necesită întotdeauna timp. Mai intai trebuie sa pregatim mai intai drojdia, apoi drojdia, din care trebuie sa plecam aluatul, iar la final dam painea la cuptor, unde trebuie si coapta o perioada potrivita.

Chiar și atunci când drojdia crește singură – trebuie să o hrănim, pâinea crește de la sine, dar trebuie să urmărim acest proces, pâinea însăși se coace în cuptor, da, dar trebuie să fim atenți și la asta pentru ca să nu-l ardă. Și cu siguranță nu este o activitate care se finalizează complet într-o oră, așa cum se întâmplă de obicei atunci când coacem prăjituri sau alte preparate.

Este o plăcere să-ți faci singur o pâine și are întotdeauna un gust grozav (la urma urmei, noi am făcut-o noi). De asemenea, iti permite sa controlezi calitatea ingredientelor pe care le adaugam in paine alegand faina, drojdia, cerealele, apa, laptele sau orice alte ingrediente necesare. Cu toate acestea, cei mai mulți dintre noi preferă problema coacerii și producției de pâine profesioniștilor care au dobândit cunoștințele și practica necesară de ani de zile.

Astăzi, pe piață sunt disponibile diferite tipuri de pâine. (Foto: Spark)

Există mii de tipuri de pâine pe piață. Tipic fiecărei culturi, cum ar fi bagheta pariziană, ciabatta italiană, pâinea integrală poloneză sau germană, pâinea turcească sau arabă, pâinea romană sau altele. Uneori este dificil să te regăsești în numeroasele produse oferite. Este mai bine să te bazezi pe informațiile oferite de brutării sau vânzători care sunt mereu la curent cu noutățile și caracteristicile pâinii care este pusă pe piață.

După cum scrie Jodi Picoult, „Dragostea adevărată este ca coacerea. Are nevoie de ingredientele potrivite, puțină căldură și puțină magie pentru a crește…”

Bona Dea

"Creator. Bursă de alcool. Maven web extrem de umil. Scriitor rău. Tv ninja."

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Read also x