Am luat trenul de la Varșovia la București. Călătoria pe căile ferate românești este o experiență unică

Am luat trenul de la Varșovia la București.  Călătoria pe căile ferate românești este o experiență unică

Cum să călătorești cu trenul din Polonia în România și unde să dormi pe drum? Iată câteva sfaturi practice dovedite pentru organizarea unui Eurotrip într-o direcție mai puțin evidentă. Vei afla prin răsucire.

Există 46 de țări în Europa. Aceasta se numește sens eurotrip, adică o călătorie în jurul țărilor europene Poate fi organizat în mai multe moduri. Cele mai populare sunt țările de la vest de Polonia. Printre altele, Germania, Franța și Spania. Mulți turiști călătoresc în Italia pe cont propriu, combinând un tur al Italiei cu o excursie în Elveția sau Slovenia. Am ales recent o direcție puțin mai puțin evidentă.

De obicei nu caut locuri de cazare de lux, dar de data aceasta am facut o exceptie. Am petrecut cea mai mare parte a călătoriei cu trenul sau cu rucsacul în spate. Hoteluri din Bonvoy Group Au fost o schimbare drăguță față de hosteluri, care îmi plac pentru farmecul lor și desigur prețurile. Cu toate acestea, nu există intimitate, paturi mari confortabile sau piscină. Era exact ceea ce aveam nevoie după ce am călătorit în trei țări cu trenul într-o singură zi.

Imi plac trenurile. Nici măcar întârzierile frecvente pe căile ferate poloneze nu m-au descurajat. După părerea mea, trenul are un avantaj față de alte mijloace de transport, este mai ecologic, se mișcă relativ rapid și comod. Pentru persoanele înalte, dintre care eu sunt unul, este important să vă întindeți picioarele sau să faceți o scurtă plimbare în timpul unei călătorii care durează câteva ore. Pe majoritatea trenurilor de lungă distanță puteți conta pe un vagon restaurant sau un troleu cu cafea, ceai și delicatese. Cel puțin așa este în Polonia.

READ  Piața alimentară: creșterea prețurilor de export

Ce zici de călătoria cu trenul în Europa? Am verificat folosind Interrail Global Pass. Am optat pentru varianta lunară, care îmi dădea dreptul să călătoresc în vagoane clasa I. Pot alege dintre link-uri din peste 30 de țări, inclusiv Polonia.

Cu toate acestea, este important ca într-o lună să pot trece frontiera poloneză doar de trei ori cu un bilet. Pentru a patra oară a trebuit să cumpăr un bilet obișnuit în afara serviciului Interrail. Așa că am vizitat 4 capitale europene: Bratislava, Budapesta, București și Viena.

Am schimbat autobuzul doar o dată în Cracovia-Bratislava. Am rezervat cazare și am vrut să ajung seara în capitala Slovaciei. Aici, combinația s-a dovedit a fi foarte favorabilă FlixBus. Din fericire, era hotelul meu Sheraton Bratislava Era situat relativ aproape atât de stația de autobuz, cât și de gara Petrzalka. De acolo am continuat spre Budapesta (cu o scurtă escală la Viena).

Hotel Sheraton Bratislava / Băiat. Comunicate de presă

O locație convenabilă nu este singurul avantaj al Sheraton Bratislava. Chiar dacă am făcut check-in seara târziu, am putut vedea piscina și sauna. Zona de wellness a fost deschisă până la ora 21. Vă puteți zăbovi și mai multe ore în Executive Lounge, unde dulciurile și mesele calde sunt completate până târziu.

ÎN Budapesta A fost a doua oară când am fost acolo. Îmi amintesc foarte bine de Happy Hostel din perioada studenției mele. Din păcate, unitatea este acum închisă. Mi-am permis din nou o mică extravaganță. Mai ales că îmi rezervasem următorul sejur la Transylvanian Inns. Am decis că voi încerca să mă odihnesc o vreme.

READ  Germania declară Croația și Bulgaria drept zone cu risc ridicat pentru viața în Germania. Societate, stil de viață, fapte interesante | DW

Hotelul Mathilde Palace din Budapesta are o locație excelentă / Shutterstock

Am petrecut mai puțin de o zi în capitala Ungariei. Am vrut să folosesc acest timp cât mai activ posibil. Mulțumesc că ești hotelul meu Palatul Matildei era deasupra lui Dunărea Și la un kilometru distanță Bazilica Sf. Stefan, pot planifica o plimbare lungă către cele mai importante și interesante locuri din oraș. Pentru că vremea era frumoasă, am făcut-o… Insulele Margareta.

Știu că nu tuturor le plac călătoriile atât de lungi. Oaspeții Palatului Mathilde, de exemplu, pot folosi metroul. Aproape de intrarea principală sunt scările care duc la gară Criminalistică Dere. De aici se poate ajunge la celebra gara Keleti.

De la Keleti am luat trenul Cluj-Napoca. România, deși face parte din UE, nu se află încă în spațiul Schengen. Pasagerii au fost controlați de două ori la frontieră. Atât în ​​Ungaria cât și în România. Polonezii nu trebuie să-și arate pașapoartele pentru a trece granița. Tot ce ai nevoie este o carte de identitate.

Am ales legaturi intre orase mai mici pentru a nu cumpara rezervari suplimentare. Acestea sunt trenuri regionale. Călătoria poate să nu fie la fel de agitată, dar mă așteptam ca drumul de la Cluj să fie Brasov M-a surprins oricum. Acest tren a parcurs o distanță de 250 km în 8 ore și minute. Transfer de la Brazo Bucureşti (sub 170 km) a durat mai mult de 3 ore.

Vorbește doar cu recepționera JW Marriott Bucharest Grand Hotel, am aflat că trenurile merg foarte încet în România. Desigur, asta are farmecul ei atâta timp cât nu ne grăbim. Mi-am putut permite.

READ  L. Cupa Mondială 2022 - Rezultate, Plan

Am petrecut două nopți în București. Două dintre Mariota menționate mai sus, aceasta a fost o soluție grozavă. Nu doar datorita locatiei (am putut vedea celebrul Palat al Parlamentului de la fereastra camerei), ci si a posibilitatii de a folosi piscina, sauna si sala de sport. Oaspeții pot alege dintre mai multe restaurante care servesc nu numai mâncăruri românești, ci și austriece.

JW Marriott Bucharest Grand Hotel este la fel de grandios ca orice clădire din capitala României / Shutterstock.

Ultima noapte în București a fost și ultima noapte din călătoria pe care am petrecut-o în pat. Din capitala Ungariei am luat un tren direct de noapte spre Viena (cu un transfer neașteptat într-un tren nou din Budapesta). Cu Interrail Global Pass, m-a costat bani în plus pentru a rezerva un loc Doar 3 euro. Trebuie să plătesc de 10 ori mai mult pentru o căpușă.

Din Viena în Polonia puteți zbura direct la Katowice sau Varșovia. Când călătoriți cu Interrail Global Pass, ambele conexiuni necesită o rezervare suplimentară pentru un loc la gară. Costă aproximativ 4 euro. Din cauza propriei leneviri, am mers în capitală în rate cu câteva ore de pauză la Katowice. După ce am petrecut mai bine de o săptămână cu diferite trenuri interurbane către Varșovia, m-am simțit ca și cum aș fi în propriul meu apartament.

Un raport al întregii călătorii feroviare prin Slovacia, Ungaria și România va fi publicat în National Geographic Traveler.

Mutinus Mutunus

"Zombieaholic. Nerd general de twitter. Analist. Guru al culturii pop amator. Fanatic al muzicii."