Au început recrutarea pentru atelierele de critică a teatrului de păpuși, cultură și divertisment, Știri Biaystok Online Municipal Municipal Portal Białystok (Bialystok), pagina 1

Atelierul de critică a teatrului de păpuși va avea loc pentru prima dată în cadrul Festivalului internațional al școlilor de păpuși din Białystok. Dacă scrieți recenzii despre spectacole de păpuși – alăturați-vă atelierului!

imagine: Pixabay.com/ Legendă imagine

Teatrul de păpuși contemporan și utilizarea teatrului înseamnă că necesită cunoștințe și abilități diferite pentru a descrie și analiza spectacolele în comparație cu teatrul dramatic.

După cum sa dovedit, puțini critici știu să descrie lumea teatrului de păpuși. Prin urmare, vor fi organizate ateliere de critica teatrală a păpușilor. Se va desfășura în perioada 20-25 iunie cu sprijinul Festivalului Internațional al Școlilor de Păpuși al Academiei de Teatru. Alexander Zelorovich, filiala din Białystok.

Vor fi organizate trei seturi de ateliere: engleză, franceză și poloneză. Cei interesați să participe la ateliere ar trebui să se înregistreze cât mai curând posibil pentru a deveni unul dintre cei cinci participanți din fiecare grup. Participanții trebuie să fie critici cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani. Candidații sunt rugați să trimită un e-mail de înscriere cu un scurt CV (doar o pagină) și 2 sau 3 mostre de articole deja publicate în mass-media sau pe Internet.

Participanții la atelier vor avea la dispoziție mese sub formă de mic dejun și cină, precum și intrare gratuită la toate spectacolele și discuțiile care vor avea loc în timpul festivalului.

Aplicațiile trebuie trimise până pe 6 iunie la următoarea adresă: [email protected].

Atelierul va fi condus de:

Lucina Kosic – Fost director administrativ și artistic al Teatrului de Păpuși Banja Luka și Director al Festivalului Internațional de Artă a Păpușilor din Bielsko-Biała (din 2003), critic de teatru, redactor-șef al revistei Teatrul de Păpuși. Absolvent de studii poloneze la Universitatea Jagiellonian din Cracovia și studii postuniversitare de jurnalism la Universitatea Jagiellonian. În prezent, vicepreședintele II al Centrului de Păpuși POLUNIMA, fost (în 1989-1995) și membru al Consiliului de Administrație al PO ASSITEJ – Asociația Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret).

READ  Transferuri. Lukas Podolsky în Gornick Zabrze? Filme cu mister pe web. Video

Autor de piese și adaptări teatrale puse în scenă la Banialuka, incl. „Poveștile băiatului și vântului” și „Poveștile lui Zbojnica”. Autor a mai multor cărți din domeniul teatrului, inclusiv recent. Studii ale Teatrului de Păpuși din Banja Luka („Teatrul de Păpuși Banjaluka 1947-97” și „Teatrul de Păpuși Banyaluka 1997-2007”), „100 de spectacole ale Teatrului de Păpuși din Polonia” (coeditor. Ediția Festivalului Internațional de Artă a Păpușilor) și publicații din seria „Puppet movers” ( Despre artiștii de teatru de păpuși: Jerzy Tsitsman, Alexander A. Sabinek, Jan Dorman, Włodzimierz Dobromilski, Krzysztof Rale). Și-a publicat textele despre teatru printre altele pe paginile de animație, teatru de păpuși, ghid cultural Skidsky, teatru, artă pentru copii, teatru, despre teatru, interpretare a relațiilor.

Profesorul Octavian Sayo Savant și critic profesionist în teatru. Este doctor în Studii Teatrale la Universitatea Națională de Teatru și Film (NUTF) din România pentru munca în spațiul teatral și un alt doctor în Literatură comparată la Universitatea din Otago, Noua Zeelandă, pentru o teză despre Samuel Beckett și Eugene Ionescu. A absolvit o diplomă postdoctorală în literatură contemporană la Universitatea din Otago și a obținut o diplomă postdoctorală în teatru și arte spectacolului. Predă la Programul Postuniversitar NUTF, Facultatea Doctorală a Universității Sibiu și la „Centrul de Excelență în Studii Vizuale” din cadrul Universității din București. A fost Visiting Fellow la Universitatea din Londra, Școala de Studii Avansate și, de asemenea, a susținut cursuri de master în calitate de profesor invitat la diferite universități din Europa, Africa, Asia și Orientul Mijlociu, precum și la Institutul Grotowski.

El este activ ca președinte al conferinței și vorbitor la multe evenimente teatrale și academice importante din întreaga lume, inclusiv Jocurile Olimpice de teatru, Festivalul de teatru Wuzhen și Festivalul Internațional de la Edinburgh, unde a fost președinte al Conferinței Samuel Beckett în 2013. Din 2004, este președinte. a Conferinței Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu și a Conferinței de Studii Shakespeare organizată de Festivalul Internațional Shakespeare de la Craiova în colaborare cu Asociația Internațională a Criticilor de Teatru (IATC). A fost secretar general adjunct al IATC. Este Șef al Departamentului Român al IATC (Studii Teatrale). Publicarea articolelor științifice în multe reviste internaționale. De asemenea, a publicat unsprezece cărți despre teatru.

READ  Copilul de 9 ani a zburat la câțiva metri deasupra solului. Groază într-un parc de distracții

Alina Ibungik – doctor în teatru și arte spectacolului, critic de teatru, lector universitar și cercetător. Este membru al Asociației Internaționale a Criticilor de Teatru, Secția Română. Ea este autoarea cărții Manipulation Through Theatre. Kryzys – Creating Catharsis ‘eliberat de Universitary Print în 2020. În 2012-2015 a lucrat ca asistent artistic la Teatrul Malian din București, iar în 2015-2016 a fost Director de Creație al Grupului de Teatru Artistic. În calitate de critic de teatru, ea a scris pentru revista de internet yorick.ro (2012- 2019), Amfiteatru (2019-2021), a colaborat cu „Clipa – Revista Culturală”, „BeWhere!” și uneori”.

Ea a fost co-autoarea albumului aniversar „Teatr Mały. 50 de ani”; a început proiectul de blog cultural „d’E-pîn-geac”. În 2016, a fost nominalizată la Premiul Național de Teatru pentru Critică Teatrală. Din 2021 este lector universitar la Catedra de Cunoștințe Teatrale la Universitatea Națională de Teatru și Film din București.