Capitol bijuterie înlănțuită în stil oglindă neagră [RECENZJA]

Cum să obții fără efort echilibrul perfect între muncă și viață? Clasa explorează subiectul într-un mod foarte ingenios și sună foarte bine.

Te afli într-o sală de ședințe mică, goală, cu trei încuiare. Nu știi cine ești sau de unde vii. Nu-ți amintești niciun detaliu din trecutul tău. Ești înconjurat de spațiul impersonal al companiei. Iad? Oh, nu, este doar viață pentru angajații Lumon Industries, eroii din „Severance”. Cel puțin jumătate dintre ei.

Capitolul – Despre ce este noul serial Apple TV+?

Cealaltă jumătate habar nu are ce se întâmplă cu adevărat în subsolul clădirii corporative, unde printre labirintul de coridoare albe se află cutii mici cu rezidenții lor permanenți. Nu ar fi nimic deosebit de ciudat în asta – doar o altă companie care își protejează cu gelozie secretele – dacă nu ar fi faptul că nu este vorba despre împărțirea în angajați de nivel superior și inferior sau așa ceva. Capitolul din titlu este mai literalmente în Lumon, permițând tuturor să se separe sută la sută de viața lor profesională și privată. Sună tentant?

Ca punct de plecare fantezist — cu siguranță da, așa cum putem vedea datorită primelor două episoade ale serialului de la debutantul Dan Erickson, acum disponibil pe Apple TV+. Într-o producție regizată în mare parte de Ben Stiller (pentru el este un alt proiect TV de succes ca regizor după „Escape from Dannemory”), personajul principal este Mark Scout (Adam Scott, „Parks and Recreation”) – un angajat al Lumon, care a trecut așa-numitul . Procedura de separare. Ce este asta?

Sala de clasă (Imagine: Apple TV +)

Poate că este mai ușor să o descriem ca tipul de personalitate divizată controlată care separă amintirile din The Office de celelalte. Unul Mark petrece câteva ore pe zi la locul de muncă ocupându-se de „rafinarea datelor macro” nespecificate, în timp ce celălalt (varianta) își petrece restul timpului la dispoziția sa. Ambii sunt conștienți de existența lor, dar nu știu nimic despre ea – prin alegere sau nu. Pentru că, ați ghicit, aceasta nu este o împărțire deosebit de corectă. Deși Mark Scout habar nu are ce face opt ore pe zi, Mark S. Constă în întregime din sarcinile sale de serviciu. Fără timp liber, fără nopți și weekenduri pentru el, fără familie și fără prieteni, nimic în afara biroului.

READ  Cât spațiu pentru o masă de fotbal? - Formă.pl

Știind toate acestea, perspectiva unui echilibru artificial între viața profesională și viața privată nu este tentantă, nu-i așa? Și mai mult, pentru că cu cât ne uităm mai mult la lucrul la Lumon Industries, tot dintr-o nouă perspectivă a lui Helly (Britt Lower, „High Maintenance”) tocmai „adoptată”, cu atât scena și consecințele ei devin mai îngrozitoare. La urma urmei, vorbim despre renunțarea pe deplin conștient la o parte din tine – cine ar intra de bunăvoie într-o astfel de afacere?

Capitolul este un thriller, science fiction și satira socială

Întrebarea este destul de logică, pentru că, bineînțeles, există motivele condamnării „profesionalului” tău la viața corporativă. În cazul lui Marek, îi cunoaștem atunci când serialul părăsește biroul steril, și se adâncește în propria sa viață, foarte deranjată, care este asociată cu o aparentă schimbare de ton. În timp ce în companie am fost tratați cu o atmosferă amuzantă și înfricoșătoare care amintește de experiențele distorsionate (deși nu atât de mult) ale angajaților marilor companii, lumea exterioară se cufundă instantaneu în întuneric. Personal, la început, el se concentrează pe experiențele traumatizante ale personajului principal, apoi se transformă într-o întorsătură simplă a intrigii când Mark începe să realizeze că ceva nu este în regulă.

Seria de capitole de recenzii Apple

Sala de clasă (Imagine: Apple TV +)

Pe lângă elementele SF legate de sperieturi contemporane, vin în minte asocieri cu unele dintre scenele „Black Mirror”. Foarte corect, dar, bineînțeles, observând că, în timp ce Charlie Brooker și-a condensat gândurile, Dan Erickson are spațiul necesar să sune corect și să-și facă timp pentru eroi. Timpul, care trebuie subliniat cu putere, și care nu se pierde deloc.

READ  Legea privind asistența cetățenilor ucraineni și crearea Consiliului Educației pentru Refugiați - Conferință de presă cu participarea Administrației Ministerului Educației și Științei - Ministerul Educației și Științei

Tablourile de distribuție arată lumea împărțită în două jumătăți

După primele două episoade, putem spune nu doar despre Marik (și chiar ambele mărci), ci și despre celelalte personaje prezentate aici, care, cu excepția unor excepții, operează pe două niveluri separate. Unul dintre ei este angajații Lumon Industries, „familia” lui Mark S. – Helly menționat mai sus, precum și Irving (John Turturro, „The Long Night”) care venerează din toată inima compania, și foarte ambițiosul Dylan (Zach Cireș, „tu”). A doua familie și prieteni adevărati ai lui Mark, printre care, cu excepția surorii sale Devon (Jane Tullock, „Berry Mason”), este greu să găsești pe cineva cu adevărat apropiat.

Creatorii manevrează între două lumi și multe personaje atât de magistral încât fiecare persoană nu doar că dobândește puțină personalitate, dar treptat apar și noi îndoieli. Nu este Mark S., lipsit de viața personală, mai deschis față de ceilalți? Nu este el mai uman, căutând ce fel de relație și arătând sentimente pe care nu ar trebui să aibă? Schimbătorul lui devine un fel de răufăcător aici? Sau poate că toată lumea este în afara biroului, judecând personajele profesionale pentru un termen liber? Dar este posibil într-o astfel de situație să vorbim deloc despre rău, pentru că ni se întâmplă singur?

Separați recenziile din seria Apple

Sala de clasă (Imagine: Apple TV +)

Serialul multiplică aceste tipuri de întrebări, controverse și chestiuni discutabile din punct de vedere moral, în timp ce le împletește în povești individuale și construiește un complot mai amplu. Multe pentru câteva ore, dar totul nu explodează la cusături, se apără pe fiecare front și are ceva interesant de oferit în jur. Cel puțin până acum în ultimul punct, în care intriga începe să iasă la iveală, dar e ușor de înțeles, pentru că aveam nevoie de o introducere în lume. Și că asta a fost atât de mișto încât totul pălește în comparație cu el? Care este dezavantajul?

READ  Dicționare engleză-poloneză-ucraineană pentru copiii din departamentele pregătitoare - Ministerul Educației și Științei

Capitolul – Merită vizionat serialul?

Pentru mine nimic, atâta timp cât meritele „Capitolului” pot fi dublate, topindu-se chiar și peste Adam Scott, excelent în ambele versiuni, ca întotdeauna Patricia Arquette („Escape from Dannemory”) capul atrăgător al lui Mark, sau Trammell Tillman („Nașul Harlemului”) și înflăcăratul său executor, domnul Melchik. Și l-am menționat pe Christopher Walken? Da, este și aici.

În fine, nu se poate fi indiferent la nivelul producției serialului, care amintește de „Homecoming” cu perfecțiune. De exemplu, acordați atenție diferențelor de pe ecran în funcție de perspectiva din care o persoană vede evenimentele. Nu este vorba doar de culoare sau de umplerea cadrului, ci și de aranjarea acestuia – exact aceeași în partea „birou” și lipsită de această uniformitate oriunde altundeva, ceea ce este subliniat și mai mult de împărțirea care este cheia istoriei. Ben Stiller, care a demonstrat deja că simțul său de a regiza era de top, a ajuns aici la un nivel și mai înalt.

Seria de separare a opiniilor

Sala de clasă (Imagine: Apple TV +)

Cu toate acestea, te poți vedea într-o „detașare” ca într-o oglindă și poți vedea reflectarea realității în lumea fictivă. Poți râde de regulile ridicole ale companiei și poți rămâne fără cuvinte când vezi duritatea inimii în spatele lor. Puteți contempla consecințele psihologice ale unui echilibru atât de mare între muncă și viață, puteți descoperi teoria anghilă ucigașă sau puteți stabili Lumon Industries să vadă Iadul. Dar, mai presus de toate, trebuie doar să vă bucurați de examinare, pentru că astfel de seriale nu sunt des întâlnite.

Capitol – Noi episoade vineri pe Apple TV+

Adam Scott, Apple TV+, Ben Stiller, Brett Laure, Christopher Walken, Dan Erickson, John Turturro, Patricia Arquette, Split, seriale Apple TV+, Severance, Zach Cherry

Bona Dea