DESPRE SAVE HUMANITY – CONTACT 2023 „CERCETARE SUPER SECRETĂ”. [RECENZJA]

Știri

14 iunie 2023 |
Marta Przybiz

Care este problema fundamentală a umanității? Ce se întâmplă dacă nu se rezolvă? Cum ar trebui să fie un bărbat? Și ce trebuie cu adevărat să salveze Pământul? Duminică, 4 iunie, în cadrul celui de-al 27-lea Festival Internațional de Teatru Contact, Centrul de Cultură și Convenții Gordanky a găzduit producția „Cercetarea Top Secret a lui Ivan Verepiev. O nouă etică constructivă”.„.

Întreaga performanță este prezentată sub forma unui studiu științific realizat în 2019 de organizația internațională New Constructive Ethics. Scopul studiului este de a stabili strategii pe termen lung pentru a îmbunătăți calitatea vieții și dezvoltarea umană la toate nivelurile.

Persoanele invitate au fost direcționate rând pe rând către un spațiu închis în care se desfășura studiul. Este o cameră aparent goală – doar pereți albi, o podea albă și o bancă uniformă albă. La fel și un bărbat. Un bărbat, continuându-și căutarea, umple acest gol cu ​​propria persoană, cu gândurile sale.

Spectacolul se concentrează pe conversațiile unor căutători nevăzuți pe scenă cu trei subiecte – două femei și un bărbat. Sunt oameni educați, cunoscători și inteligenți. Ei par să aibă un răspuns logic la fiecare întrebare despre lumea din jurul lor. Fiecare se confruntă cu un anumit set de întrebări despre munca sa, moralitatea umană și problemele de pe Pământ. Cu toate acestea, aceste cifre încrezătoare în sine și bine citite, convinse de infailibilitatea lor, sunt în curând lipsite de această impresie când devine clar cu fiecare întrebare ulterioară că ei înșiși nu trăiesc după valorile despre care vorbesc cu voce tare.

READ  Cele mai frumoase saloane de înghețată din Varșovia. Nu doar Lukullus și Unicorn!

În opinia mea, aceasta este o performanță realizată în perfectă coordonare. Deși golul scenei este derutant la început, din momentul în care prima actriță intră pe scenă, se poate observa cât de bine gândită este acțiunea. O examinare care are loc într-o locație închisă și sigură vă permite să vedeți o persoană goală. Atenția spectatorului este în întregime concentrată pe interpretarea actorilor și pe descoperirea lentă a adevăratului „eu” al persoanei examinate. Vedem că autoritățile intervievate se transformă în oameni neputincioși, în comparație cu copiii care chiar nu știu să răspundă la cea mai importantă întrebare. Cum oprim următoarea catastrofă climatică? A avut Dumnezeu dreptate și cea mai bună soluție este un potop și o corabie pentru a salva tot ce este mai bun din pământ?

O altă măsură surprinzătoare este eliminarea persoanelor care efectuează cercetări din câmpul de vedere al privitorului și al participantului – doar vocile lor pot fi auzite. Acestea sunt voci pline de profesionalism și imparțialitate, uneori sună inuman atunci când întrebările ulterioare sunt adresate în liniște participantului la căutarea furtunoasă. Cu toate acestea, aceste întrebări incomode le permit respondenților să realizeze cât de diferite sunt predicate și practicate valorile lor.

Această producție lasă o rezonanță puternică mult timp după ce a părăsit publicul. Pe lângă problemele climatului și soarta Pământului, sunt discutate și subiectele umanității și cruzimea inerentă oamenilor, viață și moarte, credință și trădare. Totul este împodobit cu spectrul unei catastrofe care se apropie inexorabil și al consecințelor acesteia. Deși este o artă grea și periculoasă, o recomand cu căldură tuturor celor care au ocazia să o vadă. La urma urmei, doar atunci când disconfortul ne îndeamnă, dorim să schimbăm ceva în mediul nostru.

READ  Ar trebui catolicii să meargă la Liturghie în Corpus Christi? Învățătura bisericii spune clar - Wprost

Căștile erau disponibile pentru vorbitorii de engleză, astfel încât aceștia să se poată bucura și de spectacol.

Etichete: Centrul de Cultură și Convenții Jordanki, Kontakt, Festivalul Internațional de Teatru „Kontakt”, Teatru