Dragostea adevărată nu moare niciodată – Dracula (1992) Recenzie de film.

Un vampir este o creatură fără suflet care caută doar să omoare mai mulți oameni. Vampirul este necruțător urât și rău. Vampirul se îneacă în sânge și toată lumea se teme de el. Aceasta este abordarea părtinitoare a regizorilor asupra subiectului și nimic mai ambițios nu apare în filmele de groază. În același timp, „Dracula”, deși clasificat drept film de groază, este o poveste de dragoste. Filmul începe atunci când prințul român Vlad Dracula pornește într-o călătorie militară pentru a apăra credința creștină. Logodnica lui Elisabetta primește un mesaj fals care spune că Dracula a murit, iar la aflarea veștii, se aruncă în râu. După ce prințul află de pierderea iubitei sale, îl blestemă pe Dumnezeu și jură răzbunare. S-a transformat într-un monstru fără suflet care trebuie să bea sânge uman pentru a trăi. 300 de ani mai târziu, Dracula găsește o fotografie cu logodnica lui și pleacă la Londra pentru a o găsi. Numele ei este acum Wilhelmina Murray. Atât pentru complot. Povestea Prințului blestemat arată că dragostea este forța motrice din spatele tuturor acțiunilor umane (și inumane, în cazul lui Dracula). Poate fi o forță distructivă: sentimentul pierdut duce la vărsare de sânge și la dorința de răzbunare. Acest lucru poate fi aplicat atât vampirului, cât și aparentului inocent Jonathan, care este trădat de Mina și devine un „nebun de Dumnezeu” și însetat de sânge, dorind să se răzbune. Pe de altă parte, dragostea lui Dracula pentru Mina îl împiedică pe vampir să cedeze primului său instinct și să o muște. El își începe jocul pervertit încercând s-o seducă. De asemenea, refuză să facă din Mina un vampir, știind cât de dăunător este. Ce abordare neobișnuită! Vampirului îi pasă de soarta victimei sale! Coppola ne arată că dragostea va schimba chiar și cei mai mari monștri. Și dragostea este cea care va permite sufletului prințului să-și recapete pacea. Cel mai mare atu al filmului este actoria sa excelentă. Gary Oldman preia un rol dificil în următorul său film, unul care ar fi putut fi supus unui actor fără experiență. Oldman a jucat cu brio un nobil medieval, un vampir de 300 de ani și un prinț seducător. A fost capabil să arate emoțiile care l-au atras pe Dracula, stârnind cu măiestrie frică și milă în același timp. Colaborând cu Winona, Ryder creează un duo magnetic care face imposibil să-ți iei ochii de la ecran în timpul scenei prințului care o seduce pe Mina. Rolul lui Ryder – fata nevinovata care cade sub vraja malefica a lui Dracula – este jucat foarte bine. Distribuția îl mai include, ca întotdeauna, pe marele Anthony Hopkins, care „colorează” genial filmul cu liniile sale luminoase. În același timp, personajul său Abraham Van Helsing este singurul erou care știe ce îl atacă pe prietenul Minei și care știe ce să facă într-o situație dată. El dă impresia că știe și ce se întâmplă în inimile participanților la această poveste. Pe fundalul unei companii atât de bune, Keanu Reeves este neconvingător – Jonathan este pur și simplu plictisitor. Filmul „Dracula” a câștigat meritat Premiile Academiei în domeniile machiaj, costume și montaj de sunet. Muzica creează starea de spirit, deși este enervantă uneori.