Festivalul de la Veneția: premiera unui film despre Przymec. Există primele recenzii

Festivalul de la Veneția: premiera unui film despre Przymec.  Există primele recenzii

„Finalul acestei povești este uimitor. Spectatorii din întreaga lume vor aprecia paralelele evidente cu cazul lui George Floyd și al altor victime ale brutalității poliției” – criticii scriu despre Leave No Traces, în regia lui Jean B. Matusinski, care a avut premiera joi în timpul celui de-al 78-lea Festival de la Veneția.

„Nu ar trebui să existe nicio urmă” Se bazează pe Reportaj de Cesare Łazarewicz Povestea Grzegorz Przemyk, fiul poetului disident Barbara Sadowskacare a fost puternic bătut de polițiști în mai 1983 și a murit câteva zile mai târziu. Singurul martor la bătaie a fost prietenul său Juric Popiel, care a decis să lupte pentru justiție în instanță. Între timp, autoritățile de atunci au încercat să-i responsabilizeze pe paramedici pentru crimă. Pentru a face această versiune credibilă, Biroul Politic al Comitetului Central al Partidului Muncitorilor Poloni Unite a numit o echipă specială pentru a clarifica problema. De fapt, se ocupa cu supravegherea, intimidarea paramedicilor și solicitarea unor declarații false.

Scenariul este Kaja Krausek și Knock. Kacper Fertacz este responsabil pentru imagini. Sunt incluși actori, printre altele Matthews Gorsky (ca Grzegorz Przemyk), Tomasz Ziętek (Jurek Popiel), Sandra Korzeniak, Agnieszka Grochowska, Jacek Braciak, Robert Więckiewicz, Tomasz Kot.

Săptămâna trecută, comitetul Oscar cu șase persoane, condus de Ewa Puszynicka, a anunțat Matuszyński Nominalizat la Oscarul polonez. Joi, în timpul celui de-al 78-lea Festival de la Veneția, a avut loc premiera mondială a tabloului. Concurează pentru marele premiu – Złotego Lwa – m.in. z „Madres Paralelas” Pedro Almodovara, „Puterea câinelui” Jane Campion i „Mâna lui Dumnezeu” Paolo Sorrentino.

Primele recenzii ale filmului au apărut deja pe web. Jonathan Rooney („Screen Daily”) l-a lăudat pentru „recreerea complet convingătoare a Poloniei de la începutul anilor ’80”. Finalul acestei povești este izbitor. Spectatorii din întreaga lume vor aprecia paralelele evidente cu cazul lui George Floyd și al altor victime ale brutalității poliției – agent de publicitate.

Dar – a adăugat el – „ca o dramă politică complexă – Durează 160 de minute Filmul este plin de o cantitate uriașă de detalii, câteva răsuciri și o mulțime de personaje, ceea ce îl face o adevărată provocare pentru spectatori. ” În Polonia, apariția multor figuri după politicienii din acea perioadă va crește, fără îndoială, recunoașterea – deși Yurik însuși este o viziune fictivă a unui martor real în acest caz – dar publicul străin se poate simți confuz – A rezumat Ronnie.

Valery Complex („Termen limită”) are o părere similară. Aceasta este cu siguranță o poveste relevantă pentru oricine a fost victimă sau cunoaște pe cineva care a fost supus diferitelor tipuri de brutalitate a poliției. Cazul Grzegorz Przemyk a dat peste cap țara. Acest lucru i-a afectat nu numai prietenii și familia, ci și națiunea poloneză. Filmul a avut un început puternic, dar punctul culminant s-a dovedit a fi nesatisfăcător (…). Mai ales că telespectatorii trebuie să aștepte mai mult de două ore – evaluat.

Potrivit sintetizatorului, este „scânteia sclipitoare” a filmului Tomas ZeitekCine „intră cu adevărat în rol”. Jurek se revoltă împotriva sistemului, iar actorul este capabil să exprime durere, angoasă și teamă, astfel încât privitorul să înțeleagă cât de dificilă este situația sa. Navigați cu ușurință între emoții intense. strâns.
Jocul lui Ziętek a fost apreciat și de Keith Uhlich („The Hollywood Reporter”). Yorick este conștiința filmului, iar eforturile sale de a rămâne ferme sunt palpitante. Acest lucru este valabil mai ales pentru interacțiunea lui Jurek cu tatăl său (Jacek Braciak), care încearcă să saboteze busola morală a fiului său. Legături sacre de familie utilizate fără scrupule pentru putere? E suficientă dramă pentru un film. Dar Matusinski, care în interviurile anterioare premierei a construit o comparație între Grzegorz Przemyk și George Floyd, caută un joc mai gros. – el a scris.

READ  Urși pe drum în Szczyrk? „Cu siguranță nu în Polonia”

Câștigătorii competiției principale vor fi anunțați în cadrul ceremoniei de închidere a festivalului de sâmbătă. Acestea vor fi anunțate de un juriu format din: câștigătorul Oscarului 2019 pentru cea mai bună filmare („Parazit”), regizorul sud-coreean Bong Joon Ho (președinte), câștigătorul din acest an al aceluiași premiu, regizorul și scenaristul chinez Chloe Chao, care a fost onorat cu Leul de aur „Nomadland” în cadrul ediției anterioare a festivalului au fost actrița belgian-franceză Virginie Evira, regizorul și scenaristul italian Saverio Costanzo, actrița britanică Cynthia Erivo, actrița și producătorul canadian Sarah Gadon și regizorul român Alexandre Nanao.