My Wonderful Life (2021) – recenzie de film

Łukasz Grzegorzek face ca dorințele să devină realitate. Când i-am urmărit debutul „Kamper” acum cinci ani, unde a permis creațiile energizante ale lui Piotr Żurawski și Marta Nieradkiewicz, am vrut să-l văd și pe Jacek Braciak, care avea un inel de artificii în rolul principal. În „Fiica antrenorului”, următorul film al lui Grzegorek, Braciak a cântat prima vioară, în timp ce Agata Buzek a interpretat unul dintre personajele secundare. Apoi m-am gândit că nu visez altceva decât să o văd ca pe personajul principal dintr-o altă poveste într-un cadru similar. Și aici, în 2021, vedem o altă lucrare amară și dulce a lui Grzegorzek, de data aceasta aparținând lui Buzek. Referindu-mă la Legea celor trei dorințe, voi adăuga că la un moment dat ca protagonist al celui de-al patrulea film al regizorului, ar fi minunat să o vedem pe Małgorzata Zajączkowska, care joacă rolul mamei personajului lui Buzek, Joanna, în „My Wonderful Life Joe” de ea rude.

În Joe, un profesor de engleză în vârstă de patruzeci de ani, există doi lupi. Primul dintre ei suportă curajos viața cotidiană dificilă și tumultuoasă a familiei și viața de carieră care interferează constant. Ea încearcă să fie o soție bună, mamă, fiică și chiar bunică, întrucât familia Lisicki disfuncțională multigeneratională este înghesuit într-o singură casă: Joanna, Witek (Prasiak), soț și director al școlii sale, mamă cu boala Alzheimer (Zajączkowska) , și fiu adolescent (Paweł Kruszelnicki) și cea mai mare descendență (Jakub Zając) cu un partener (Wiktoria Wolańska) și un copil mic. Al doilea lup este opusul lui Superwoman Joe. În fostul apartament al părinților ei, care era folosit oficial pentru a da lecții de engleză, eroul se întâlnește în mod regulat cu colega și iubitul ei (una dintre cele mai bune comedii ale lui Adam și Ronovich), cu care fumează spații libere, interpretează sexual, dansează și are conversații informale, cu alte cuvinte, el realizează diferitele semnificații din spatele termenului „chillera” pare a fi același. Doi lupi nu trebuie să lupte între ei – fiecare are propriul teritoriu și, datorită eforturilor lui Joanna, nu intervin în ciuda pericolului vecinătății. până când. Cineva descoperă această viață dublă și îl amenință pe Joe fără a-și dezvălui identitatea pentru a-i dezvălui restului lui Lisiki „defectele” înregistrate pe smartphone. Deci, este probabil ca totul să se schimbe.

READ  Locomotiva poloneză-malaeziană pentru Tanzania [film]

Șantajul profesorului și acțiunile care vizează eliminarea structurii de amenințare a operei filmului și adăugarea de dinamici la acesta. Uneori, totuși, încordează tonul realist al filmului și par a fi scurtat, astfel încât solstițiul pe care l-a experimentat Joanna înainte de sfârșitul anului școlar să pară cât mai plin în decurs de o sută de minute de la spectacol. Din fericire, este dificil să vezi alte caracteristici în filmul lui Grzegorzek. La fel ca picturile sale anterioare, cea din Nysa, orașul natal al regizorului – cu toate personajele sale ciudate – încântă cu originalitatea sa: dialoguri, peisaje și atmosferă. De asemenea, este bine să vezi o varietate de culori, uneori cu mai multă saturație de pastel sau neon, care cade departe de gri, care formează o șlefuire rafinată, culorile catalogului fericirii. Sunetul emoțional al filmului cade în mod similar: în ciuda nesemnificativității crizei trăite de protagonist, acesta nu este un cinematograf care dă cu piciorul, rupe brutal inima, sau bate din spate fără gând și trage cu forța colțurile gurii. Cu toate acestea, cinematografia de empatie este ca o conversație subțire, dând senzația că ar putea fi mai bună, chiar dacă drumul către acel „mai bun” este probabil să fie accidentat.

„Viața mea minunată” este, de asemenea, primul rol major al Agatei Buzek din ultimii doisprezece ani (Sabina de neuitat din „Reversul” lui Boris Lancus). Este adevărat, în ultimul deceniu, artista a apărut pe ecran de mai multe ori, dar de obicei în fundal („The Coach’s Daughter” sau „The Innocents” în regia Anne Fontaine) sau chiar în episoade. Pentru cei care nu au avut ocazia să-și vadă puternica responsabilitate actoricească în We are Leaving (2018) de Krzysztof Warlikowski, poate părea că perioada de glorie a carierei lui Buzek (cel puțin în țara sa natală, deoarece multe dintre angajamentele ei sunt proiecte internaționale) este deja în spatele lui. Grzegorzek merită duble aplauze – nu numai pentru faptul că ne-a amintit de acest potențial remarcabil și versatil al actriței, ci și pentru că a adus la viață pe ecran unul dintre cele mai profunde și exotice personaje feminine ale cinematografiei poloneze din ultimii ani.

READ  Italia. Un avion mic s-a prăbușit într-o clădire din Milano. Opt oameni au murit

Joe este o eroină periculoasă și rebelă care încalcă normele sociale. Și totuși – la fel, eroul seriei „Fleabag”, al cărui comportament scandalos poate provoca mânia multor tradiționaliști – fascinează, evocă simpatie și admirație. Paradoxal, este mai ușor să vă mințiți și să vă înconjurați în mod complicat lumea cu o rețea de fantezii și să amânați soluțiile dure ale vieții decât să înfruntați realitatea și să spuneți ce ne doare și unde. Scoasă din aparenta ei zonă de confort, eroina interpretată de Bozek este forțată să o confrunte și să o prezinte în fiecare zi cu două vieți diferite, pentru a vizita un laborator specific de emoții și situații. Regizorul pare să spună privitorului (spectatorilor) fără a moraliza: Ai o voce – vorbește în propriile condiții, înainte ca altcineva să-ți impună a lor. Și chiar dacă s-ar întâmpla, cazul nu s-ar pierde. Viața încă are un gust grozav atâta timp cât suntem noi înșine.