O zi (2018) – Recenzia filmului

O zi (2018) – Recenzia filmului
„Într-o zi” Pare a fi o încercare de a transfera estetica Noului Val roman pe cealaltă parte a Carpaților, în Ungaria. În film, observăm viața Annei – o femeie din clasa de mijloc în vârstă de treizeci de ani, cu soțul ei și cei trei copii. Cea mai mare parte a acțiunii are loc în apartamentul Annei. Creatorii o filmează cu o cameră portabilă ușoară, la fel ca majoritatea scenelor. Această acțiune de punere în scenă oferă spectatorilor un sentiment de imersiune completă în lumea de zi cu zi a Annei, care este aprofundată de lipsa coloanei sonore muzicale și ne atacă cu o serie de sunete tulburătoare, care formează fundalul vieții într-un oraș mare, adesea trecute cu vederea în alerga.
Anna lucrează ca profesoară de italiană la o școală de limbi străine. În același timp, ea este responsabilă de majoritatea responsabilităților legate de munca la domiciliu. Ea adoarme copiii și îi trezește și îi duce la școală și la lecții de balet, violoncel și scrimă după-amiaza. Pentru regizoarea Zsófia Szilágyi, a pune totul pe ecran este un gest politic. Camera ei oferă o perspectivă asupra a ceva încă ascuns în cultura noastră: realitatea zilnică a îngrijirii plictisitoare și a muncii emoționale, care, chiar și la soții educați din orașele mari, încă cade în mod disproporționat asupra femeilor. Deși lipsit de insulte politice și jurnalistice deschise, filmul lui Szilágyi ridică întrebări despre modelul maghiar al familiei și cine plătește în primul rând prețul pentru a avea copii în ea.

Tema sexului este doar un fir al filmului. Al doilea este sentimentul de incertitudine generală care chinuiește lumea eroilor: socială, financiară, emoțională și în cele din urmă existențială. Familia Annei este plină de aspirații ale clasei de mijloc, dar îi lipsesc mijloacele financiare pentru a face acest lucru. Soțul unei femei, Szabolcz, este angajat într-o profesie de avocat prestigioasă, dar câștigă puțin. Ea scrie o carte (manual?) noaptea, care are scopul de a asigura bunăstarea familiei, dar Anna pare să aibă o încredere medie în aceste planuri. Cuplul mai avea probleme financiare și bugetul a fost ajustat cu împrumuturi de la mama lui Szabolcz. O scrisoare despre rezilierea împrumutului vine de la bancă – acest lucru este greșit până acum, dar și un indiciu al cât de fragilă este situația de trai a soților.

READ  Limbajul este o armă. Regizorul Cornelio Poromboyo și „La Gomera” | Limbajul ca armă

Și nu numai în termeni pur financiari. Anna descoperă că vechiul ei prieten Gabe s-a îndrăgostit de Zabulec. Gabe și Zabulich și-au scris unul altuia, s-au întâlnit, afirmând că dragostea nu a început niciodată și că nu s-au culcat niciodată împreună. Dar nici nu vor să rupă legăturile unul cu celălalt. Copleșită de rutina zilnică, Anna nu este sigură dacă familia pentru care lucrează atât de mult are viitor.
Cineaștii ne lasă cu acest sentiment de incertitudine. În cele din urmă, ele nu oferă nicio închidere, purificare sau clarificare a situației. Nu ne rămâne decât cu un sentiment de incertitudine copleșitoare. În lumea în care am intrat acum aproape 90 de minute, nu există pământ dur și nici pământ solid. Există o lipsă asemănătoare de teren solid sub picioare, resimțită, într-o măsură mai mare sau mai mică, de întreaga clasă de mijloc post-comunistă a regiunii noastre, ruptă între aspirațiile direct de la Berlin și Londra și salariile de la Pozna, Olomouc sau Debrecen. În povestea lui Szabolc și a Annei, acest grup de telespectatori va afla despre multe dintre propriile probleme. Tot în Polonia.

„Într-o zi” Este un început general reușit. Un film foarte important și real. Între timp, nu este un cinema pentru toată lumea. Recepția sa necesită multă răbdare, calm, gestionarea ritmului lent și repetiție, cu piese aparent goale pentru multe scene. Uneori regizoarea își pierde ritmul, creează scene pur și simplu plictisitoare. Totuși, totul se apără. Merită urmărit și cu atât mai mult să așteptați ceea ce va arăta Zsófia Szilágyi în filmul care urmează.

READ  Am verificat ce este nou pe SkyShowtime în martie. Există multe din care să alegeți - Rozrywka Wprost