Recenzia filmului Pamfir Acest thriller ucrainean m-a ars emoțional

Gutek Film distribuie doar lucrări originale și sentimentale și nu am fost niciodată dezamăgită de niciuna dintre ele. Așa că, când am văzut că era pe cale să arate telespectatorilor polonezi producția ucraineană, trebuie să recunosc – atenția mi-a captat și mai mult. Mi-am promis un film de artă de succes și, apropo, m-am bucurat că cultura ucraineană va avea cinci minute în piața locală în timpul războiului început de criminalii ruși.

Trailerul promitea ceva cu adevărat agitat și tulburător. Din el ieșeau strigăte masculine agresive, aproape ritualice, hainele păgâne erau înfățișate cu fețe diavolești acoperite cu paie, iar scena prezentată în fragmente era acoperită fie cu limbi de foc, fie cu ceață albă ca zăpada. Dar în cele din urmă, am primit ceva complet diferit – Operă supusă, rece, dureros de fidelă, lipsită de metafizică în favoarea realismului dur și sumbru. Ai fost dezamăgit? nu. Pur și simplu nu eram pregătit pentru un spectacol atât de liniștitor din punct de vedere emoțional.

Bamveer înseamnă stâncă

Titularul Pamfir este personajul principal al filmului. Numele lui adevărat este Leonid, dar primește o poreclă misterioasă de la sătenii săi din cauza tipului de tip care a fost. Și este ceva de vorbit. Avea cea mai puternică putere decât orice bărbat, plus că lucra ca contrabandist autosuficient de pe piața neagră și, într-o operațiune greșită, și-a pierdut doi dintre dinții din față drept pedeapsă. Între timp, și-a întemeiat o familie iubitoare cu soția sa Olena și fiul Nizar, pe care a încercat să o mențină pe deplin legal, în exil în Polonia. Într-o zi, se întoarce în Ucraina, dar vizita lui temporară se dovedește a fi o ședere cu normă întreagă, care presupune lupta cu demonii din trecut, reconstruirea unei relații cu o fecioară și, mai ales, privirea în ochii destinului. Și nu cred că trebuie să spun cine va clipi primul într-un astfel de duel.

READ  Aceste videoclipuri ar trebui să fie o glumă a lui Aprilie. Din păcate nu sunt

Dmytro Sukholytkyy-Sobchuk în spectacolul său de lungă durată arată pentru prima dată o Ucraina de dinainte de război, adică una care nu și-a construit încă mitul fondator și nu trebuie să se lupte cu un inamic extern, deoarece cea mai mare problemă a ei de până acum este în sine. Nu în sens patriotic-patriotic, ci în sens sistemic. Vorbim despre zonele mici ale orașelor prinse într-o criză economică și migrație. Problemele menționate mai sus duc la apariția unui spațiu pregătit pentru dezvoltare de către lumea interlopă și bandele în curs de dezvoltare și corupte.

Vorbim despre un film căruia nu se teme să evolueze genurile de-a lungul intrigii. Începem triajul urmând o dramă de familie normală (deși supranaturală – vom vorbi mai multe despre asta într-un moment), deoarece Leonid îi ajută pe localnici săpând fântâni, vorbește cu soția sa despre viitorul fiului său și îl duce la repetiții. în corul bisericii, sau cu fratele Său formează o relație cu mama sa, evitând în același timp să-și întâlnească tatăl urât. Este ușor de observat că în acest oraș toată lumea se cunoaște bine, afacerile se întemeiază nu prin hârtii, ci prin strângeri de mână prietenoase și, apropo, se sprijină reciproc în realități dificile din punct de vedere financiar.

Doar – așa e – acest pahar cenușiu al realității ucrainene se transformă după ceva timp într-o oglindă care distorsionează reflecțiile umane. Se dovedește că, după întoarcerea eroului, status quo-ul în mediul rural s-a schimbat, grănicerii și-au întărit modalitățile de a trata contrabandiștii, iar firele autorităților locale și ale reprezentanților clasei de jos care au nevoie de bani sunt: ​​el este fiind atras de o persoană vâscoasă, ostilă, terifiantă a cărei identitate nu o voi dezvălui. S-a întâmplat că Leonid a fost nevoit să implementeze un plan de urgență pentru a-și întreține familia, presupunând revenirea la contrabandă. Drama se transformă într-un thriller înfiorător, deși drama continuă pamfira Combină conceptul de tragedie, cunoscut în greacă drept tragos. Și nu cred că trebuie să vorbesc despre natura acestor specii.

READ  Afacerea auto militară din Poznań se pregătește să deservească tancurile americane. Producția este posibilă în Polonia

Pe această stâncă nu se va zidi biserica

Cu toate acestea, indiferent de genul în care se află filmul în acest moment, este greu să nu ai impresia că continuă cu același vibe exact pe tot parcursul. Muzica nu se impune urechilor, cu excepția dialogurilor și a sunetelor ambientale, există liniște și gol. Totul se datorează producției – în special muncii directorului de imagine și regizorului. Producția a avut loc în Carpați, ceea ce mi-a atras atenția la fiecare pas. În aer liber domină, ocazional ne vom uita sub acoperișul de paie al unei vechi case de țară. Observăm de obicei drumuri noroioase și păduri cu copaci înalți și subțiri la granița cu România, iar de mai multe ori campionii sunt acoperiți de pământ, funingine sau miros. Totul se întâmplă pe rând, sub acoperirea nopții sau în spatele norilor de ceață.

Bamphyr, dir. Dmytro Sukholytkyy-Sobchuk, BosonFilm, 2023

Munca răbdătoare, lentă și consecventă a camerei completează această imagine. Editarea a fost foarte limitată, lungi, predomină fotografiile în mișcare, dintre care unele nu mi-e teamă să le numesc mastershot-uri. Într-o scenă care prezintă un dialog între două personaje, acestea sunt capabile să înconjoare întreg hambarul, jucându-se cu diverse instrumente pe parcurs și efectuând activități mai mult sau mai puțin dinamice, iar camera continuă să le urmărească. Protagonistul este capabil să iasă dintr-o mlaștină adâncă în câteva secunde, apoi să facă o alergare curată într-un magazin de băuturi rustice, să meargă cu un tractor cu autostopul, să ridice contrabanda de la contactul său, să o ridice la o remorcă și să plece. în depărtare. Toate într-o singură lovitură și am găsit câteva astfel de fotografii aici.

READ  Jocul Storm After Christmas - Peugeot. Tenisul "dezastru și devastare"

Acesta și nu orice alt stil vizual pamfira Adaugă atât de multă subtilitate și prospețime întregii povești realiste pe care o urmărești cu răsuflarea tăiată nu numai pentru conținutul său credibil și de încredere, ci și pentru forma sa distinctivă și fascinantă. Realism magic la maxim.

Doar demonii vor rămâne

Multi-gen, complet cu imagini și scenarii, împreună construiesc un spectacol fulgerător din punct de vedere emoțional. Învingerea durerilor vieții de zi cu zi și uciderea abundent de zeci de mafioți. pamferă Trebuia să fie sălbatic, dar s-a dovedit a fi „doar” crud. Această dramă de familie ucraineană se transformă în mod natural într-un thriller cu gangsteri și nu duce lipsă de sinceritate – dar în această dramă poate fi foarte diversă. Uneori descrie o luptă cu pumnii din zece, de care lui Tom Cruise nu i-ar fi rușine, alta dată prezintă ritualuri păgâne pentru o populație scufundată în haos și, în bună măsură, servește suferința sub formă de șoapte inaudibile. sau strigăte puternice de disperare. Intimitatea fără motiv este întreruptă de brutalitate, iar sinceritatea relației se confruntă cu distorsiunile sistemice și înșelăciunea..

Dacă există frică, ea merge la Dumnezeu și de aceea, pe parcurs, anticlericalii îndreptățiți argumentează cu o credință la fel de fermă, iar toți acești proletari, în frunte cu Leonid, se dovedesc a fi mai inteligenți și mai înțelepți în viață decât ar putea sugera învățătura lor. . Ei știu cum va arăta viitorul copiilor lor, știu cum trebuie să arate viitorul lor și știu cum trebuie să arate viitorul țării lor. Problema este că nu știm pe deplin dacă vor fi capabili să atingă toate aceste obiective. Și nu cred că trebuie să spun de ce…

Evaluarea noastră: 7,5/10

Și-a început aventura jurnalistică pe un blog personal al cărui nume nu mai merită citat. Apoi a interpretat drame iraniene și Joker și a scris în valul târziu al cinematografiei. Își justifică aptitudinile jurnalistice absolvind studiile de film la Universitatea Jagiellonian, dar și-a scris teza de diplomă strict în domeniul groazei. Lucrează la Goal din martie 2020, la început a vorbit despre cinematografie, apoi a intrat în sala de montaj, iar la un moment dat a devenit un om al tuturor. În prezent, editează și creează conținut în departamentul de jurnalism. De ani de zile torturează cei mai ciudați „curcani” și se uită la filme de artă – îi place suprarealismul și postmodernismul. Apreciază puterea falsificării. Poate de aceea s-a hotărât să candideze doi ani pe stadioane de gradul doi ca arbitru de fotbal (cu rezultate slabe). El filosofează excesiv, așa că ai grijă la cuvintele lui.