Serialul HBO Max Roman se întâmplă foarte aproape de noi [RECENZJA]

„Ruxx” este primul serial românesc de la HBO Max, care se concentrează pe femeile care încearcă să se regăsească în România de astăzi, care a făcut un salt civilizațional, dar nu neapărat o mentalitate.

Românii au demonstrat de multe ori în secolul XXI că pot face film și televiziune, așa că am abordat cu mari speranțe „Ruxx”, serialul original al HBO Max, din România. La început pot spune că nu am fost dezamăgită. Aceasta este o altă producție de succes HBO care se produce în Europa Centrală și de Est. Înrădăcinat pe deplin în realitatea romană, dar suficient de universal pentru a ajunge la publicul de pretutindeni.

Ruxx – Care este tema serialului roman HBO Max?

Titlul Rux, sau mai degrabă Ruxandra (Ruluca Aprodu, românește „tratament”, „Vlad”) este o tânără care se descurcă bine în viață la prima vedere. Are un apartament frumos, o mașină bună, un loc de muncă de prestigiu și se mută în cercurile de clasă superioară din București. Aceasta, desigur, este doar prima privire – ceea ce se află sub suprafață este mult mai complicat. Protagonistul se pregătește să părăsească „pentru totdeauna” România și să plece în Statele Unite. Cu toate acestea, dintr-un motiv oarecare, el își păstrează plecarea în cea mai strictă încredere, fără a le spune părinților despre asta.

„Ruxx” (Imagine: HBO Max)

Singura persoană care știe despre intențiile ei este Christina – sora lui Ro (Madalena Crayo „În umbră”). Are și succes, sau așa s-ar părea – este prezentatoare TV, ceea ce evident îi face pe părinții ei mândri, mai ales pe ai ei. Cris are o relație foarte strânsă cu sora ei, deși ambele arată ca focul și apa. Rux este personajul înțelept și organizat, în timp ce viața personală a Christinei pare foarte haotică – este încă soția soțului ei, cu care nu are o relație de câțiva ani. Ei bine, poate în afară de sexul ocazional în casa părinților ei.

READ  Viziteaza Brasov. Ce merită să știi?

Filmul „Ruxx” se concentrează atât de mult pe viețile personale ale personajelor sale principale, încât este de fapt punctul central al întregului serial, dar în același timp este un comentariu despre cum arată România contemporană, o țară cu multe contradicții, care încă nu este un loc foarte prietenos pentru femei. În producția HBO Max, vedem o țară blocată undeva între trecut și viitor și care nu știe în ce direcție să meargă, ceea ce are și un impact uriaș asupra vieții protagoniștilor săi, echilibrând ceea ce este tradițional cu ceea ce și-ar dori ei.

Serialul Ruxx prezintă România modernă

Bucureștiul însuși, unde au loc evenimentele, este un loc plin de contradicții. Pe de altă parte, putem observa progresul civilizațional realizat de capitala României de la aderarea țării la Uniunea Europeană. Totuși, uneori este suficient să mergi cu câțiva kilometri în urmă pentru a vedea că același progres nu trebuie neapărat făcut în capul oamenilor, așa cum vedem la o cină în familie, de exemplu, când Părintele Rocks și Chris își încep logodna. despre minorități.

Recenzii Ruxx HBO Max

„Ruxx” (Imagine: HBO Max)

Cu toate acestea, estetica orașului din această serie poate fi impresionantă. Bucureștiul este un oraș aici care aspiră să fie văzut la egalitate cu alte capitale europene, dar așa cum este și aici, în spatele fațadei clădirilor moderne, este multă mizerie. O politică care este rareori curată se practică în interioarele frumoase ale apartamentelor moderne. Ea este implicată și cu Rux, afiliat dezvoltatorului influent, Eugene Moscow (Surban Pavlo, „În umbră”), care a visat că candidatul său va fi primar, permițându-i să-și dezvolte în continuare interesele.

READ  Cele mai bune motoare diesel si benzina de la Dacia. Moale, durabil și ușor de întreținut

Un dezvoltator puternic vrea ca orașul să fie sub picioarele lui – de unde știm acea atmosferă, nu? „Ruxx” demonstrează bine că, deși România, ca țară care a suferit excepțional în epoca lui Ceaușescu, a făcut progrese inimaginabile, acest progres are un preț, iar societatea însăși nu ține mereu pasul cu el. De aceea vedem adesea aici cât de patriarhală este această țară. Adesea, femeile sunt încă tratate aici ca cetățeni de clasa a doua și este normal să faci replici sexiste sau priviri dezgustătoare.

Ruxx – Merită să urmăriți HBO Max?

Deși Rocks și Christina se descurcă bine în viață și au ajuns într-un loc pe care mulți bărbați îl invidiază, ei sunt și victime ale misoginiei. Pentru că „Ruxx” este un serial feminist – nu o feministă care se rezumă la a pune la mijloc o „figură feminină puternică” – nu colorează realitatea și arată comportamentul cu care trebuie să se confrunte zilnic femeile romane. Este o lume în care conservatorismul rulează în familii, chiar și în familiile moderne, așa că nu e de mirare că eroinele care s-au sufocat în ea, precum Denisa (Ioana Bogarin), fiica Eugeniei, încearcă să se „dezaboneze” de la ea.

Recenzii Ruxx HBO Max

„Ruxx” (Imagine: HBO Max)

Așa cum spuneam la început, „Ruxx” este un serial ferm înrădăcinat în realitatea romană, în care noul se împletește cu vechiul, unde tradiția și modernitatea luptă constant pentru ceea ce va conduce în societate. Cu toate acestea, serialul este încă foarte internațional, cel puțin pentru telespectatorii din partea noastră a Europei. La urma urmei, nu arată nimic din ceea ce nu știm din patria noastră, așa că nu vom rata tonul ei.

READ  În premieră pe 18 februarie, Hyundai Tucson va juca în ea

„Ruxx” nu reinventează televiziunea și nimeni nu se așteaptă de la o producție românească umilă, dar forța motrice a serialului sunt personaje expresive, dar credibile, ale căror vieți par structurate și pline de succes. Este foarte ușor să simțim simpatie și încurajare pentru toți în episoadele următoare, deoarece vizionarea lor este greu să nu avem impresia că întreaga poveste se află foarte aproape de noi. Nu doar geografie.

Puteți viziona serialul Ruxx pe HBO Max